Πέμπτη 19 Φεβρουαρίου 2009

Facebook?

Πριν από λίγες μέρες αποφάσισα να διαγράψω τον λογαριασμό μου στο Facebook διότι έκρινα ότι επρόκειτο για ένα πανηγύρι το οποίο δεν έχει κανένα απολύτως νόημα. Το χρησιμοποίησα για ένα περίπου χρόνο και η γενική αίσθηση μου είναι πως καμιά σύγχρονη τεχνολογία δεν μπορεί να σου δημιουργήσει "περισσότερη" κοινωνικότητα από αυτήν που εσύ θες ή εσύ μπορείς να αντέξεις.

Περιδιαβαίνοντας αυτόν το χρόνο στις σελίδες του Facebook βρήκα πολλούς παλιούς γνωστούς, ξεχασμένους και μη, με πρώτο αίσθημα αυτό της χαράς διότι βλέπεις πρόσωπα τα οποία σου θυμίζουν ωραίες καταστάσεις. Μίλησα, είπα ένα "γεια" με μερικούς από αυτούς και μετά τι; Έγιναν μια εικονά, από τις πολλές που βρίσκονται σε μια σελίδα, για να θυμίζουν σε εσένα ότι τους έχεις φίλους. Έβλεπα άλλους να έχουν πεντακόσιους ή χίλιους φίλους. Απορούσα. Είμαι πεπεισμένος πως τέτοια φαινόμενα απορρέουν από την προσωπική στέρηση φιλίας και ουσιαστικής κοινωνικότητας καταρχήν. Δεν είμαι ο κλασσικός αρνητής, ούτε πιστεύω ότι η τεχνολογία φταίει, άλλωστε για αυτήν θα δουλεύω μια ζωή. Είναι ο τρόπος χρησιμοποίησης του κάθε εργαλείου.

Δεν μπορείς να στήσεις πολιτική καριέρα μέσω Facebook, δημοσιοποιώντας από εκεί φωτογραφίες με κορυφαία στελέχη της κομματικής σαπίλας, παρέα με τα οποία έτυχε να βρεθείς σε μια κρασοκατάνυξη. Είσαι τουλάχιστον ηλίθιος. Δεν είσαι πιο θελκτική όταν στήνεσαι στο φακό ως άλλη Μόνικα Μπελούτσι και ύστερα δημοσιοποιείς τους μέτριους γλουτούς σου. Δεν είναι λογικό να ανακοινώνεις σε 200 άτομα ότι σε 5 λεπτά θα πας στην τουαλέτα. Να σου βαρέσουμε και παλαμάκια;

Σκεπτόμενος όλα αυτά αποφάσισα να το κλείσω και ας μην έχω τόσους "φίλους". Μετά από αυτό είχα μια διαδικτυακή κουβέντα με μία από τις εξαίρετες κυρίες του Απόλυτου ό,τι να 'ναι
η οποία με ενημέρωσε ότι το Facebook άλλαξε τους όρους χρήσης. Προσπαθώντας να βρω πληροφορίες για το θέμα διάβασα πως η ομάδα που το διαχειρίζεται θέλει να κρατά τα στοιχεία του χρήστη ακόμα και όταν διαγράψει τον λογαριασμό. Μέχρι πρότινος αυτό δεν γινόταν, θεωρητικά πάντα. Ωστόσο αυτό έφερε μπελάδες για τους διαχειριστές καθώς ξεσηκώθηκε ο κόσμος και αναίρεσαν τα σχέδιά τους. Στόχος τους όμως είναι να εφαρμόσουν ότι έχουν σκεφτεί.

Σχετική εκπομπή με το Facebook έχει κάνει "Το κουτί της Πανδώρας" και ο πολύ καλός δημοσιογράφος Κώστας Βαξεβάνης, αλλά υπάρχουν και πολλά καλά sites τα οποία μπορείτε να ενημερωθείτε με τις τρέχουσες πληροφορίες.

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Νομίζω θα ήσουν ποιό ειλικρινείς αν μας έλεγες από την αρχή ότι την "έκανες" από το χαφιέbook γιατί πήρε σχετικά μεγάλες διαστάσεις η δημοσιότητα γιά το αληθινό του πρόσωπο, και που πάνε οι βάσεις πληροφοριών του.
Καλά δεν κάθομαι να συζητήσω τώρα ότι στην αρχή πέσαν όλοι με τα μούτρα και τώρα τρώνε...τα μούτρα τους! (χωρίς να σκεφτούν πέντε πράγματα στα σοβαρά)
Αυτά οι δήθεν κοινωνιολογικοπροβληματισμοί σου, μου κάνουν γιά δικαιολογίες του κώλου.
Σε κόβω σε λίγο καιρό να γίνεσαι και φανατικός πολέμιος του χαφιέ!!!χα!χα!χα!...στερνή μου γνώση...
Επίσης θα ήθελα να ρωτήσω -ρητορικά- τους όρoυς χρήσης δεν τους διάβασες;;;
Mην ξεχάσω να σου πω ότι "...Αντιλαμβάνεστε και αποδέχεστε ότι ακόμα και αν διαγράψετε τις προσωπικές σας πληροφορίες, αυτές μπορεί να έχουν μείνει αποθηκευμένες σε σελίδες τρίτων..."
Καλά, μπορώ να γράψω ολόκληρο "σεντόνι" αλλά δεν θέλω να σε τρομάξω, εξάλλου μπορεί να κάνω και λάθος!!!
καλά ξυπνητούρια!...και λίγη ειλικρείνια, επιτέλους.

Captain Harbour είπε...

Κοίτα,

εγώ ειλικρινής με τον εαυτό μου είμαι, δεν χρειάζεται να σου το αποδείξω.
Δεν είμαι όσο ηλίθιος νομίζεις για να μην ξέρω τι κάνω. Δοκίμασα και είδα ότι δεν είναι κάτι σοβαρό.
Στόκοι σαν κι εσένα οι οποίοι γνωρίζουν εξ αρχής τα πάντα μου χαλάνε το πρωινό.
Σε στόκους σαν κι εσένα δεν δικαιολογούμαι. Και αλοίμονο αν είχα το μπλογκ για να δικαιολογώ τις επιλογές μου. Καλύτερα να είχα φουντάρει από κανένα μπαλκόνι.
Δεν με τρομάζεις. Θα ήμουν καμμένο χαρτί αν με τρόμαζες εσυ και το facebook.
Λοιπόν, άξιε απόγονε των βλαμμένων ελλήνων, όταν θα πάρεις χαμπάρι τι γίνεται γύρω σου, όταν καταλάβεις ότι την αλήθεια δεν την ετρωγες μικρός για να την έχεις τώρα στην μπακα σου σήκω το κεφάλι και δες τα σοβαρά προβλήματα.

Ανώνυμος είπε...

Συγνώμη που σου χάλασα το πρωϊνό, δεν ήταν στις προθέσεις μου. Θα μπορούσες πάντος να έχεις "κλειστό" το blogι σου γιά να μην παρεμβαίνουν αυτοί που πιθανότατα σε "χαλάνε".
Δεν σου ζήτησα να απολογηθείς!
Που το είδες αυτό; Σχολίασα κάτι που μου έκανε εντύπωση, εμφανίζοντας άλλο λόγο αποχώρησης από τον πραγματικό. Δεν είδα κάπου ταμπέλα που να απαγορεύονται τα σχόλια.
Στόκος; ok μπορεί και να είμαι, δεν κατέχω την υπέρτατη αλήθεια.
Εσύ δεν είσαι; μάλλον όχι, αν συμπεράνω από την βαρύγδουπη πρόταση να σηκώσω το κεφάλι και να δω τα αληθινά προβλήματα!!!
Αλήθεια; και πως γνωρίζεις αν εγώ δεν ξέρω τα πρόβλήματα; και ποιά είναι αυτά; θα ήθελες να μου τα απαριθμήσεις; πες μου γιά να πάρω χαμπάρι, γνώστη και παντογνώστη των προβλημάτων.
Να συμπαιράνω ότι έχεις λύσει όλα τα προσωπικά προβλήματα (με ότι συναιπάγεται αυτό) και μου μιλάς γιά τα διεθνή προβλήματα;;;
Nομίζεις ότι με προσβάλεις λέγοντάς με άξιο απόγονο των βλαμμένων Ελλήνων;;;
Επίσης αφού δεν τρομάζεις από το χαφιέbook και δεν είσαι καμμένο χαρτί! γιατί μου κάνεις παρεναίσεις να δω τα προβλήματα; γιά να με σώσεις; κάτι σαν "εκκλησία" ας πούμε; H κοινωνία περιμένει αγωνιωδώς να δώσεις λύσεις στα προβλήματα αφού εσύ τα ξέρεις!
Αυτό με την μπάκα δεν το "έπιασα"..ε είμαι και στόκος.
Άξιε απόγονε των...από όπου κρατάει η σκούφια σου!

...Πραγματικά, η χρονική στιγμή αποχώρησης ήταν άσχετη με τον ντόρο που έχει γίνει;;;...ξεκόλα να νομίζεις ότι δικαιολογήσαι ή οτιδήποτε άλλο, αλλιώς τι το έχεις το ρημάδι;...κουβέντα γίνεται.

Captain Harbour είπε...

Κουβέντα γίνεται εφόσον σέβεσαι το χώρο τον οποίο σε φιλοξενεί και την ξεκινάς με καλή διάθεση.

Δεν βάζω περιορισμό στα σχόλια γιατί δεν είμαι σε θέση να περιορίζω την άποψη κανενός. Ίσα ίσα την επιθυμώ για όσα εγώ αναρτώ από δω.
Δεν μου άρεσε η γλώσσα και το ύφος σου. Δεν μου αρέσει να παραφέρομαι λεκτικά αλλά το κάνω με μεγάλη ευχαρίστηση όταν με προκαλούν χωρίς λόγο.

Αν κάνεις τον κόπο και διαβάσεις τις αναρτήσεις που έχω γράψει θα καταλάβεις πως σκέφτομαι.

Τέλος αν είχα λύσει τα προβλήματά μου απλά δεν θα ήμουν σε αυτό το γραφείο που βρίσκομαι αυτήν την στιγμή.

Επιθυμώ να λήξει εδώ η κουβέντα.

Ανώνυμος είπε...

Ευχαρίστως και θα διαβάσω και τις υπόλοιπες αναρτήσεις σου. Παρ΄ όλα αυτά δεν απάντησες (τεχνιέντως;) στο ερώτημα που έβαλα πριν. (πω πω μ΄ αυτόν που μπλέξαμε σήμερα!).
Είναι δύσκολο να ξεχωρίσεις τα αληθινά προβλήματα στην ζωή.
Τέλος πάντον, καλή σου μέρα...fin!

eri είπε...

Από αυτά που γράφει ο ανώνυμος, ένα από αυτά που συμπέρανα είναι ότι μάλλον θεωρείται περίεργο κάποιος να μην έχει τη σημερινή εποχή facebook. Κι εγώ σκέφτομαι να το κλείσω γιατί δε μου αρέσει καθόλου αυτή η φάση κ όχι επειδή άλλαξε όρους χρήσης.
Πόσο περίεργο είναι πια να κλείσεις ένα λογαριασμό facebook??