Παρασκευή 19 Οκτωβρίου 2007

Στα βήματα του Roald Amundsen

Το βορειοδυτικό πέρασμα είναι διάπλατα ανοικτό μας πληροφόρησε η ESA (Eυρωπαϊκή Διαστημική Υπηρεσία)! Τι είναι το βορειοδυτικό πέρασμα, πως προσφέρθηκε στην Ανθρωπότητα αυτό το "δώρο" και γιατί είναι τόσο σημαντικό;
Στα μέσα του 15 αιώνα μ.Χ. και ενώ ο Χριστόφορος Κολόμβος έπλεε προς τον νέο κόσμο ο Ιταλός εξερευνητής Giovanni Caboto προσπάθησε να προσεγγίσει την Ασία με κατεύθυνση βορειοδυτικά και μέσω της Αρκτικής Θάλασσας. Τελικά απέτυχε λόγω των αντίξοων συνθηκών και της παγωμένης επιφανειας του Ωκεανού. Ακολούθησαν και άλλες προσπάθειες μετά από αυτήν αλλά μόλις το 1906 ο Νορβηγός εξερευνητής Roald Amundsen κατάφερε να περάσει στον Ειρηνικό με το ξύλινο σκάφος του.
Η ESA μέσω της τεχνολογίας που διαθέτει ενημέρωσε τον κόσμο στις 14 του περασμένου μηνός ότι το εν λόγω και ιστορικά απροσπέλαστο πέρασμα είναι προσβάσιμο. Τα τελευταία 10 χρόνια υπήρχε μια ετήσια μείωση της επιφάνειας των πάγων κατά 100.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα. Η έκταση του παγωμένου Ωκεανού ανέρχεται πλέον στα 3.000.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα η οποία είναι εξαιρετικά χαμηλή. Αυτό είναι ένα δείγμα των ραγδαίων αλλαγών που συμβαίνουν στον πλανήτη μας λόγω του φαινομένου του θερμοκηπίου.
Η σημαντικότητα της επιχειρησιακής, αν θα μπορούσα να πω, χρήσης του περάσματος έχει να κάνει με τις θαλάσσιες μεταφορές και ειδικά όσον αφορά τα δεξαμενόπλοια. Το ταξίδι από την Ευρώπη στην Ασία θα μειωθεί αισθητά αν γίνει χρήση της θαλάσσιας αυτής διόδου με αποτέλεσμα σημαντικά οικονομικά οφέλη.

Δείτε τα links για καλύτερη ενημέρωση:

Ημερησία:
www.imerisia.gr/article.asp?catid=9483&subid=2&pubid=331673

Καθημερινή:
news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economy_0_14/10/2007_245101

Ευρωπαϊκή Διαστημική Υπηρεσία:
http://www.esa.int/esaEO/SEMYTC13J6F_index_0.html

8 σχόλια:

industrialdaisies είπε...

Τώρα, βρε Καπετάνιο μου, καλό είναι αυτό;

Εμ εξαφανίσαμε τους πάγους, εμ να βρωμίσουμε κι αυτό το μέρος με τα απόβλητά μας;

Μπορεί να ακούγομαι πολύ γραφική... Αλλά το θέμα είναι να βρούμε ένα τρόπο να επανορθώσουμε τα στραβά όχι να βάλουμε την ταφόπλακα...

Αααααααχ, όσο θαυμασμό είχα μικρή για τους θαλασσοπόρους τόσο τους καταριέμαι τώρα. Κι αυτός ο Κολόμβος... Απαπαπαπα... :)

Καλή εβδομάδα από αύριο!

Captain Harbour είπε...

Καλησπέρα,

Σαφώς και δεν είναι καλό. Εκφράζονται ήδη φόβοι για την διατάραξη του οικολογικού συστήματος της περιοχής σε περίπτωση εμπορικής εκμετάλευσης του περάσματος. Τα μόνα οφέλη θα είναι οικονομικά και αυτά όπως καταλαβαίνεις όχι για όλους.

Καλή εβδομάδα :)

Unknown είπε...

Ακριβώς όπως τα λέτε Καπετάν Λιμάνι. Οι δε κίνδυνοι που ελλοχεύουν με την «μίξη» ρευμάτων διαφορετικών θερμοκρασιών είναι περίπου…ανυπολόγιστοι.

Κατά τα λοιπά, μου θυμίσατε ευθέως έναν εκ των παιδικών μου ηρώων, τον Amundsen , τις περιπέτειες του οποίου διάβαζα μετά μανίας πιτσιρίκος σε ένα βιβλίο του οποίου ατή τη στιγμή δε θυμάμαι ούτε τον τίτλο, και, συνειρμικά μου ήρθε στο νου ένας άλλος μεγάλος, ο καπετάνιος Joshua Slocum, ο πρώτος άνθρωπος που έκανε μοναχικό περίπλου….(του οποίου το ημερολόγιο έχω διαβάσει επανειλημμένως και μονίμως φιλοδοξώ να βρω χρόνο να το μεταφράσω στα Ελληνικά.)

Υποθέτω θα τον έχετε υπόψη σας- αν όχι όμως, να ένα λινκ ενδιαφέρον: http://www.joshuaslocumsocietyintl.org/

Captain Harbour είπε...

Καλησπέρα Κύριε Πήττα,

Ελπίζω να έχετε γρήγορη ανάρρωση από την ίωση. Το site πολύ ενδιαφέρον όσο ενδιαφέρων θα ήταν μάλλον και ο Joshua Slocum ως φορέας σπάνιων εμπειριών. Δεν τον γνώριζα. Θα διαβάσω το ημερολόγιό του το οποίο δεν είδα στο site σε μια γρήγορη ματιά που έριξα. Θα το βρω. Ξέρετε η θάλασσα είναι μια πολύ μεγάλη, αν θα μπορούσα να πω "αρρώστια". Ταξίδεψα ως δόκιμος ναυτικός αρκετά, μακρυά και ένιωσα την γλύκα και την ομορφιά της.

Χαιρετισμους
Captain Harbour

SparksScribbler είπε...

Ουδέν κακό αμιγές καλού...

Δυστυχώς σ'αυτή την είδηση, θα έλεγα ότι το ένα κακό φέρνει το άλλο.

Alexandra είπε...

τα οικονομικά ωφέλη πολλά, τα οικολογικά λίγα... :(

Captain Harbour είπε...

Γεια σου Αλεξάνδρα,

Τα οικολογικά οφέλη είναι ανύπαρκτα, όχι λίγα. Ότι συμβεί ως προς την επιχειρησιακή διαχείριση του περάσματος έχει προκληθεί από την επιπολαιότητα και την αδηφαγία του σύχρονου άνθρωπου...

Καλό βράδυ

Captain Harbour είπε...

Γεια σου Elizabeth,

Το καλό δυστυχώς έχει να κάνει μόνο με οικονομικά οφέλη τα οποία θα διανεμηθουν σε πολύ μικρό ποσοστο του ενδιαφερόμενου πληθυσμού. Το ότι το ένα κακό φέρνει το άλλο θα έπρεπε να το έχουμε στο μυαλό μας όλοι. Όλοι καταστρέφουμε τον πλανήτη. Και καμία ουσιαστική ενέργεια δεν γινόταν όταν τα κακά αυτά συνέβαιναν